زمینه های همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فضای مجازی بررسی شد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۳۷۳۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۳
در دیدار مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فضای مجازی بر اهمیت تدوین پروژه های پژوهشی با هدف بررسی مسائل و چالش های حوزه فضای مجازی با رویکرد اسلامی تأکید شد.
زمینه های همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فضای مجازی بررسی شد.

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی پژوهشگاه: مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، روز سه شنبه 28 بهمن ماه در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه توجه به مسائل، ابعاد و چالش های فضای مجازی برای زندگی و جامعه ایران معاصر و ارائه راهکارها و پاسخ های مناسب به آنها از دیدگاه فقه اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.

در این دیدار، رئیس دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی اولویت دادن به مسائل و چالش های فضای مجازی در طرح های گروه های پژوهشی پژوهشگاه را با توجه خلأهای موجود کشور در این عرصه خواستار شدند. ایشان تصریح نمودند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان پژوهشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی می تواند در جهت حل مسائل این حوزه مطالعاتی با توجه به غنای علمی خود گام های مهمی بردارد و مجموعه منظمی از دیدگاه های فقهی به مسائل معاصر فضای مجازی را به جامعه علمی کشور ارائه نماید.
در این نشست، دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز ابراز امیدواری نمودند تا در دو سال آینده پژوهشگاه بتواند نسبت به اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز کشور در این زمینه اقدام، و دستاوردهای آن را به کشور عرضه نماید.

همچنین مقرر شد سند همکاری های علمی دو جانبه نیز با رویکرد عملیاتی تنظیم و پس از تشریک مساعی طرفین منعقد شود.
در حاشیه این بازدید، مسئولان پژوهشگاه فضای مجازی از نمایشگاه آثار و کتابخانه پژوهشگاه دیدار نمودند. گفتنی است پژوهشگاه فضای مجازی به عنوان یکی از نهادهای مهم وابسته به شورای عالی فضای مجازی کشور فعالیت می نماید.

 

کلید واژه ها: فضای مجازی همکاری پژوهشی پژوهشگاه فضای مجازی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :