همکاری های بین المللی:

همکاری اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در انجام طرح های پژوهشی مشترک با پژوهشگران خارجی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۳ کد : ۳۷۴۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۹۰
دو دانشمند حوزه روانشناسی سلامت و معنویت در انجام طرح پژوهشی «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم» همکاری خواهند کرد
همکاری اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در انجام طرح های پژوهشی مشترک با پژوهشگران خارجی

به نقل از گروه همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه: گام دیگری در جهت توسعه همکاری مشترک میان اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگران بین‌المللی در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک برداشته شد.

در این تعامل، پروفسور هارولد کوئینگ، روان‌شناس و پزشک و استاد دانشگاه‌های کارولینای شمالی و دوک (Duke) آمریکا و همچنین پژوهشگر و نویسنده حوزه روان‌شناسی، سلامت و معنویت با پروفسور مسعود جان‌بزرگی؛ استاد تمام گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به منظور تألیف کتاب «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم» همکاری خواهد کرد.

این طرح پژوهشی به صورت مشترک با حضور این دو شخصیت برجسته علمی در حوزه علم روان شناسی تألیف و نسخه انگلیسی این اثر با همکاری ناشران معتبر بین المللی منتشر شود.

همچنین،  عضویت در هیأت تحریریه نشریه مطالعات اسلام و روان‌شناسی و نظارت و راهنمایی پروژه‌های پژوهشی با رویکرد سلامت، دین و معنویت نیز از سایر محورهای همکاری ایشان با پژوهشگاه خواهد بود.
پیش از این نیز، پروفسور کوئینگ در دو نشست تخصصی با اعضای گروه روان‌شناسی پژوهشگاه شرکت نموده و ضمن ابراز شگفتی از فعالیت‌های انجام شده در پژوهشگاه در زمینه روان‌شناسی بالینی اسلامی و همچنین پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های خانواده و فرزندپروری، بر ضرورت معرفی و گسترش دستاوردها و یافته‌های روان‌شناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی در سطح جهانی و ایجاد زمینه اجرای کلینیکال آنها در سایر کشورها از جمله آمریکا تأکید کرده بودند.

 

 

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظر شما :