تازه های نشر

کتاب «طراحی نظام جامع حمایت خانواده» روانه بازار نشر شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۳۷۴۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۳
طراحی نظام جامع حمایت خانواده، تازه ترین اثر گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.
کتاب «طراحی نظام جامع حمایت خانواده» روانه بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «طراحی نظام جامع حمایت خانواده» در 323 صفحه در اولین روزهای بهار 1400 توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. این اثر به قلم  فرج الله هدایت نیا نگاشته شده است.

فقه و حقوق خانواده موجود، بر روابط خصوصی همسری یا والد- فرزندی متمرکز شده و مسایل حقوق عمومی خانواده را مورد توجه قرار نداده است. این کتاب مسایل فقه و حقوق خانواده را از منظر حقوق عمومی مورد مطالعه قرار داده و باب جدیدی را در فقه اسلامی و حقوق خانواده جمهوری اسلامی ایران گشوده است. به‌منظور طراحی نظام جامع حمایت خانواده در فقه و حقوق عمومی، عمده مشکلات خانواده در سه منشأ کلی نادانی، ناتوانی و نافرمانی طبقه‌بندی شد. منطبق بر سه منشأ یادشده؛ راهکارهای مدیریت مشکلات خانواده در سه قسمت «آموزش و مهارت‌افزایی»، «حمایت و توان‌افزایی»، و «مشاوره و داوری» مطالعه و بررسی شد. این سه راهبرد کلان به ترتیب بر آسیب‌های سه‌گانه مذکور منطبق است و مجموعاً از قابلیت‌های مؤثری برای پیشگیری یا برطرف کردن مشکلات خانواده برخوردار است.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

کلید واژه ها: خانواده حقوق خانواده تازه های نشر کتاب

آخرین ویرایش۲۲ فروردین ۱۴۰۰

نظر شما :