ارزش و پاداش از دیدگاه اسلام (معنوی ـ سازمانی)

پدیدآورنده : نگین سنگری
نوبت چاپ : اول 94
ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
تعداد صفحات : 254
قیمت (ریال) : 93000 ریال ریال

چکیده کتاب

سازمان‌های معاصر در محیطی فعالیت می‌کنند که به‌طور فزاینده‌ای پیچیده و متغیر است ـ جهانی‌شدن اقتصاد در دو دهه پیشین و پیشرفت تکنولوژی، نیروی محرکه این تغییرات بوده‌اند ـ بنابراین سازمان‌ها امروزه در یک اقتصاد بدون مرز در بازاری به پهنای گیتی رقابت می‌کنند و می‌بایست چابک‌تر شوند و در جهت مواجهه با چالش‌های بیرونی، محیط کاری را به وجود آورند که توانمندی لازم برای جذب، نگه‌داری و برانگیختن تیمی از کارکنان با عملکرد بالا را داشته باشد، به همین جهت خلق محیط کاری که احساس کار چالشی و با معنا را در کارکنان تقویت کند، به یک اولویت برای بقای سازمان‌ها تبدیل شده است. این روند بیان‌گر اهمیت ویژه معنویت در سازمان‌ها است، سیستم مدیریت منابع انسانی با ابزار پاداش و به‌خصوص پاداش‌های معنوی یا نامحسوس می‌تواند گام مهمی جهت معنوی نمودن محیط سازمان بردارد. کتاب حاضر ضمن بررسی پیشینه موضوع، به تعریف مفاهیمی همچون: معنویت، معنویت در کار و پاداش‌های نامحسوس پرداخته و سپس مولفه‌های ارزش‌های معنوی کارکنان، سازمان و پاداش‌های معنوی را از دیدگاه اسلام بررسی نموده است.

نـظـرات بـیـنـنـدگـان

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است.