برگزاری اولین نشست معاونین پژوهشی منطقه 4 پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فنّاوری وزارت علوم

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۳ کد : ۲۵۰۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶۸
چهارشنبه هفته گذشته 23 اردیبهشت ماه، اولین نشست معاونین پژوهشی منطقه 4 پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری به میزبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، این نشست در راستای اجرایی نمودن «آیین نامه تشکیل شبکه معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری مناطق ده‌گانه کشور» برگزار شد.و هدف از شکل گیری آن، همکاری فعال در سیاستگذاری و تصمیم‌سازی مربوط به مسائل پژوهش، بررسی مسائل و مشکلات پژوهشی و فنّاوری، فراهم کردن زمینه ارتباط سازمان یافته مؤسسات منطقه و تدوین و پیشنهاد ساز و کارهای لازم برای هماهنگی در توسعه کمی و کیفی پژوهش ذکر شده است.
   براساس آیین نامه یاد شده دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فنّاوری وزارت علوم به 10 منطقه تقسیم شده اندکه استان‌های همدان، مرکزی، قزوین و قم جزء منطقه 4 محسوب می‌شوند. منطقه 4 دارای 27 دانشگاه، مرکز پژوهشی وفنّاوری است که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه علوم و معارف قرآنی، دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، جامعه‌المصطفی العالمیه، دانشگاه قم و دانشگاه معارف اسلامی از استان قم جزو مؤسسات این منطقه محسوب می شوند.
   مطابق گزارش ارائه شده از سوی نماینده پژوهشگاه در این نشست، استفاده از منابع و امکانات مؤسسات عضو، سرویس دهی به بخش خصوصی، همکاری بین مؤسسات برای خرید امکانات و تجهیزات، کمک به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی بین مؤسسات منطقه، تبادل استاد و دانشجو و انجام جلسات مشترک بین مؤسسات منطقه برای همکاری بیشتر از جمله موضوعاتی است که در اولین نشست معاونین پژوهشی منطقه 4 مطرح شده است.
   همچنین نماینده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست، از آمادگی پژوهشگاه در پاسخگویی به نیازهای منابع درسی در زمینه علوم انسانی، انجام طرح‌های پژوهشی مورد نظر مؤسسات منطقه، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه را به عنوان پیشنهادات خود مطرح کرده است.
در پایان جلسه نیز شرکت کنندگان، معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان دبیر منطقه 4 پژوهشی انتخاب کردند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :