جلسه نقد کتاب اصول فقه کاربردی

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۸ کد : ۲۵۰۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۶
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري خانه كتاب، جلسه نقد جلد سوّم كتاب اصول فقه كاربردي از آثارمشترك پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني «سمت» را در روز شنبه 15 آذر برگزار مي كند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، در اين جلسه علاوه بر حسين قافي عضو هيئت علمي گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سعيد شريعتي استاديار گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامي نراق مؤلفين كتاب، حجت الاسلام و المسلمين عزيزاله فهيمي استاديار دانشگاه قم به عنوان ناقد و حجت الاسلام والمسلمين حسين جوان آراسته استاديار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبير علمي جلسه نقد حضور دارند.
بررسي مباحث، اصول عمليه، تعارض ادله و اجتهاد و تقليد محورهاي اصلي نقد اين اثر علمي را به خود اختصاص مي دهند. گفتني است مجموعه سه جلدي «اصول فقه كاربردي» در شش فصل به بررسي مباحث اصولي مي پردازد. فصل هاي اول و دوم با عنوان «كليات و مفاهيم» و «مباحث الفاظ» در جلد نخست كتاب مطرح شده‌اند، و جلد دوم كتاب به فصل سوم با عنوان «ادله و منابع فقه» اختصاص يافته است. سه فصل ديگر نيز در قالب جلد سوم كتاب عرضه شده است. در فصل چهارم كتاب با عنوان «اصول عمليه» چهار اصل استصحاب، برائت، احتياط و تخيير مورد بررسي قرار گرفته و در فصل پنجم، موضوع «تعارض ادله» و ضوابط حل آن مورد بحث واقع شده است. فصل ششم نيز به مسئله «اجتهاد و تقليد» مي پردازد.
شايان ذكر است كتاب يادشده به عنوان منبع درسي براي دانشجويان رشته حقوق در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد تهيه شده است و اخيراً‌ هم به عنوان اثر برگزيده بيست و يكمين جشنواره كتاب سال دانشجويي معرفي شد.
جلسه مزبور روز شنبه 15 آذر ازساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني قم، پرديسان، بلوار دانشگاه برگزار مي شود و شركت اساتيد، دانشجويان و طلّاب علاقه مند در آن‌ آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :