شناخت ماهیت فکری و مذهبی معارضان قیام کربلا

۰۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۵۰۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري دانشگاه باقر العلوم عليه السلام نشست علمي عاشورا پژوهي با عنوان شناخت ماهيت فكري و مذهبي معارضان قيام كربلا را در تاريخ دوشنبه 10 آذر ماه برگزار مي نمايد.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومي،‌ هدف از برگزاري اين نشست تبيين ماهيت مذهبي و فكري سپاهيان ابن زياد و دشمنان قيام امام حسين عليه السلام است كه توسط حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا هدايت پناه استاديار گروه تاريخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه مي شود.
   كوفه شناسي و شناخت تاريخ تشيع در كوفه و چگونگي رشد و توسعه تفكر عثماني تاپيش از كربلا، بررسي عملكرد شيعيان در مواجه با قيام مسلم و حلقه هاي مفقوده اين واقعه و دلايل و شواهد حاكميت تفكر عثماني بر نيروهاي معارض قيام كربلا از جمله محورهاي اين نشست علمي است.
   پاسخ به ابهام، چگونگي حاكميت تفكر عثماني در ميان نيروهاي معارض امام حسين عليه السلام كه از ميان مردم كوفه بودند با توجه به اين كه كوفه پايگاه تشيع بوده است از مهمترين بخش هاي اين نشست علمي است.          
   همچنين سئوالاتي نظير، آيا فرضيه هاي تطميع و اجبار شيعيان براي جنگ با امام حسين عليه السلام قابل توجيه و دفاع است؟ و رابطه قيام توّابين و موضوع عملكرد شيعيان در مواجهه با قيام امام حسين عليه السلام چگونه تبيين مي شود؟ از جمله سئوالاتي است كه دراين نشست بدان ها پاسخ داده مي شود.
   نشست علمي ياد شده روز دوشنبه 10 آذرماه از ساعت 16 تا 17 در سالن آمفي تئاتر دانشگاه باقرالعلوم عليه السلام به نشاني قم، پرديسان، انتهاي بلوار دانشگاه برگزار مي شود وشركت در آن براي كليه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :