چاپ اوّلین مقاله ISI پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۵۰۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳۵
مقاله بررسي نظريه هاي متعارف رفاه و ديدگاه هاي اسلامي نوشته حجت الاسلام و المسلمين سيّدهادي عربي استاديار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه براي چاپ در ISI مورد پذيرش قرار گرفته است. اين مقاله در سال گذشته جهت انتشار در مجله بين المللي اقتصاد اجتماعي    (International Journal Of Social Economics ) وابسته به پايگاه Emerald ارائه شده بود كه پس از طي كردن مراحل داوري از سوي سردبير مجله مورد پذيرش واقع شده و بزودي در شماره آينده  اين مجله ( دسامبر 2014) به چاپ مي رسد و نسخه الكترونيكي آن نيز به صورت online در پايگاه Emerald منتشر مي شود.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، اين مقاله به بررسي منتقدانه ديدگاه هاي رايج رفاه در غرب و ارائه ديدگاه هاي دو تن از انديشمندان و فيلسوفان نام آور اسلامي ابو علي سينا و ملاصدرا مي پردازد و در آن ابتدا نظريه هاي رايج رفاه در غرب مورد ارزيابي قرار گرفته و سپس ديدگاه هاي اسلامي مرتبط با اين مفهوم مطرح شده سپس با مقايسه ديدگاه هاي هر دو رويكرد بر وجود همگرايي ميان آنها تأكيد شده است. در اين مقاله تلاش شده است تا شباهت ها و تفاوت هاي ديدگاه هاي متفكران غربي مانند آمارتياسن و ناسبام در زمينه رفاه و متفكران مسلمان همانند ابوعلي سينا و ملاصدرا بررسي و معرفي شود مؤلف در اين مقاله توجه به ارزش هاي اخلاقي در مباحث رفاه را به منظور مرتفع ساختن مسائل و معضلات اجتماعي مؤثر دانسته است.
گفتني است چاپ مقاله اي با رويكرد علوم انساني اسلامي در ISI توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه براي نخستين بار اتفاق افتاده و اين امر موفّقيتي بزرگ براي پژوهشگاه در راستاي انتشار بين المللي ديدگاه هاي اسلامي و شيعي در حوزه علوم انساني و اجتماعي است.
شايان ذكر است از حجت الاسلام و المسلمين سيّدهادي عربي در خرداد ماه سال جاري نيز مقاله اي با عنوان ابعاد مغفول بانكداري اسلامي در مجله اروپايي مديريت و تجارت كشور لهستان منتشر شد اين نشريه وابسته به وزارت آموزش عالي كشور لهستان بوده و داراي اعتبار بين المللي بالايي است كه در ISI نيز نمايه شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :