جلسه نقد و بررسی پیش از چاپ کتاب مغازی (جنگ های پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله») بر گزار می شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۵۳۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۱
گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جلسه نقد و بررسی پیش از چاپ کتاب مغازی یونس بن بُکیَرْ را در روز چهارشنبه 25 اردیبهشت برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نویسنده این کتاب حجت الاسلام و المسلمین حسین مرادی نسب عضو هیأت علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که این طرح را زیر نظر حجت الاسلام و المسلمین یوسفی غروی نگاشته است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری به عنوان ناقد، این کتاب را مورد نقد قرار می دهد.
کتاب مغازی یونس بن بُکیَرْ، به جنگ های پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله» می پردازد در چکیده این کتاب آمده است: یونس بن بُکیَرْ (متوفی 199 ق) از موالیان شعیه در سیره نگاری است و با کسب دانش رایج آن عصر مانند حدیث، فقه و سیره پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» موقعیت علمی خود را تثبیت کرد. وی با بهره گیری از یافته های علمی و نقل احادیث نبوی از استادش ابن اسحاق و دیگران، کتابی در باب مغازی رسول خدا «صلی الله علیه و آله» تألیف کرد که پس از مدتی به دلایل نامعلوم این کتاب از بین می رود و نویسنده با گردآوری روایات و نوشتن مقدمه ای مفصل در باب زندگی و شخصیت علمی یونس بن بُکیَرْ بار دیگر این کتاب را احیا نموده است.
شایان ذکر است جلسه مزبور روز چهارشنبه 25 اردیبهشت از ساعت 10 الی 12 صبح در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :