«ارائه چارچوبی روش شناختی برای جامعه شناسی اسلامی» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۵۳۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۵
گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی «ارائه چارچوبی روش شناختی برای جامعه شناسی اسلامی» را در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت برگزار می کند.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف اصلی برگزاری این نشست علمی، درگیر کردن ادبیات علم دینی که عمدتاً در سطح فلسفی شکل گرفته، با مباحث و چالش های روشی است.
   مفروضات پارادایمی جامعه شناسی اسلامی، ترسیم فرایند نظریه سازی درضمن چند مرحله پیاپی (گزاره پردازی، مفهوم سازی، مدل سازی و نظریه سازی) و تشریح مکانیزم پیوند نظریه با تجربه (از طریق فرضیه سازی و مدل سازی تجربی و در نهایت، آزمون تجربی فرضیه ها) از جمله محور های این نشست علمی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
   وی در خلال این نشست به سئوالات، ساخت نظریه اجتماعی با تکیه بر متون دینی چگونه تحقق می یابد؟  و روش تجربی چه جایگاهی در جامعه شناسی اسلامی پیدا می کند؟ پاسخ می گوید.
   نشست علمی یاد شده در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت از ساعت 10 الی 12 صبح در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :