نشست علمی «امکان‌سنجی تعمیم حجیت نسبت به حوزه‌های نوظهور در علوم انسانی»

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۰۸:۳۹ کد : ۲۵۳۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۶۵۷
گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی « امکان‌سنجی تعمیم حجیت نسبت به حوزه‌های نوظهور در علوم انسانی » را در روز چهارشنبه 22 آذر ماه برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سخنران این نشست علمی حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است و قرار است به بررسی این موضوع که آیا حوزه‌ها، مباحث و عناوین جدید و نوظهور در علوم انسانی را می‌توان حجت دانست یا خیر؟ و اعتبار آن ها از حیث استناد به دین و برخورداری از حجیت چگونه خواهد بود؟ بپردازد.
اشاره به چیستی اعتبار حجیت دینی، اشاره به دیدگاه های گوناگون در خصوص حجیت و چگونگی تحلیل مسأله حجیت در عناوین و موضوعات تازه از جمله محورهای این نشست است و سخنران سعی دارد در خلال مباحث خود به این سئوال پاسخ دهد که آیا امکان رویداد دینی برای عناوین نوظهور وجود دارد؟
شایان ذکر است نشست مزبور روز چهارشنبه 22 آذرماه سال جاری از ساعت 10 الی 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود  و شرکت عموم علاقه مندان درآن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :