نگرش صحیح توحیدی پیش‌نیاز تحول در دانشگاه‌هاست

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۵۳۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۷
خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: برای تحول در فضای کنونی دانشگاه نیازمند تربیت نسلی هستیم که دارای نگرش توحیدی صحیح باشند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکترمحمدباقر سعیدی‌روشن چهارشنبه شب در دیدار با دکترعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: فلسفه انقلاب اسلامی، تحول جامعه از نابسامانی‌ها بود و این موضوع همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.
وی افزود: در این زمینه بحث تأثیرات علوم انسانی بر جامعه جهانی همواره توسط رهبر انقلاب تذکر داده شده و تا تحولات جدی در این علوم صورت نگیرد، جامعه ایرانی مورد تأثیر علوم انسانی غربی خواهد بود.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان ایرانی با مبانی روان‌‌شناسی، جامعه‌شناسی و فلسفه غربی و پایه‌ریزی شده توسط اندیشمندان غربی تربیت می‌شوند گفت: به طور طبیعی در این چنین فضایی جایی برای نگرش توحیدی باقی نمی‌ماند.
 وی ادامه داد: برای تحول در فضای کنونی دانشگاه نیازمند تربیت نسلی هستیم که دارای نگرش توحیدی صحیح باشند و این مهم به حمایت‌های مادی و معنوی و نیز صبر و حوصله مسئولان نیاز دارد تا به فرموده مقام معظم رهبری نسلی با بصیرت تربیت شود.
دکترسعیدی‌روشن در ادامه با بیان اینکه 50 نفر عضو هیئت علمی فعال در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور دارند، عنوان داشت: 100 نفر عضو وابسته به عنوان عضو شورا یا اعضای ناظر در این پژوهشگاه فعالیت می‌کنند.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تحویل 35 عنوان کتاب توسط این پژوهشگاه به وزارت علوم خبر داد و افزود: مطالب این کتاب‌ها در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در علوم انسانی بوده است.
وی با اشاره به وضعیت بودجه سال جاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان داشت: قراردادهای پژوهشی و سفرهای اعضای هیئت علمی برای ارائه مقالات در کنفرانس‌های علمی خارج از کشور به حالت تعلیق درآمده و توسعه ساختمان پژوهشگاه نیز به علت عدم تخصیص بودجه عمرانی متوقف شده است بنابراین امیدواریم با حمایت‌های مادی و معنوی ریاست مجلس در زمینه انجام امور پژوهشی موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.
دکتر سعیدی‌روشن در ارتباط با فعالیت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: درصدد تشکیل هیئت امنای مستقلی هستیم تا با برنامه‌ریزی کلان از افت و خیزهای موجود مصون باشیم.
دکتر علی لاریجانی، در این دیدار با اشاره به این‌که همراهی با مؤسساتی مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وظیفه همه اقشار است، گفت: امسال با کمبود بودجه در کشور مواجه شده‌ایم و به همین دلیل اختصاص بودجه به مؤسسات مختلف با مشکلاتی مواجه شده است.
وی افزود: دولت تا کنون بودجه سال آینده را به مجلس ارائه نکرده است و به این دلیل امکان تصمیم‌گیری نسبت به بودجه‌های سال آینده وجود ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید با سایر مؤسسات پژوهشی و تحقیقی ارتباط برقرار کند و همچنین از تجربه‌های آنان در زمینه پژوهش بهره کافی را ببرد.
وی افزود: می‌توان گفت تا کنون فعالیت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطلوب بوده و من نیز سعی می‌کنم در فرصت‌های مختلف ارتباط خود را با این پژوهشگاه ادامه دهم.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :