نظریه پردازی جدید در عاشورا پژوهی جهت شناخت ابعاد ناپیدای قیام امام حسین(ع)

۲۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۰:۳۹ کد : ۲۵۳۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۸

گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری گروه سیره پژوهشکده تاریخ اسلام نشست علمی «عاشورا پژوهی با محوریت کتاب بازتاب تفکر عثمانی در واقعه کربلا» را یکشنبه 28 آبان از ساعت 16:30 الی 18:30 در پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می کنند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این نشست که با هدف ارائه نظریه پردازی جدید در عاشورا پژوهی جهت شناخت ابعاد ناپیدای قیام امام حسین(ع) برگزار می شود، حجت الاسلام و المسلمین هدایت پناه استادیار گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهد کرد و دبیری آن را فیضی مسئول گروه سیره پژوهشکده تاریخ اسلام به عهده خواهد داشت.
 بنا براعلام گروه تاریخ اسلام، 1. تحولات سیاسی مذهبی در کوفه ی دهه های چهل و پنجاه هجری، 2. بررسی عملکرد شیعه در کوفه وکربلا و حلقه‌های مفقود برای تحلیل عملکرد آنان، 3. بازشناسایی نیروهای سرکوب‌گر قیام کربلا و حاکمیت تفکر عثمانی بر آنان و 4. عملکرد دو گروه خوارج و اصحاب عبدالله بن مسعود در باره قیام کربلا از محورهای این نشست علمی هستند
شایان ذکر است نشست مزبور یک شنبه 28 آبان از ساعت 16:30 الی 18:30 در پژوهشکده تاریخ اسلام در تهران- خیابان شهید عباس پور- خیابان رستگاران- کوچه شهروز شرقی- شماره 9 برگزارمی شود و حضور در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :