نشست علمی «تأملی در نظام سرمایه داری به عنوان پیش ران فنّاوری و پس ران معنویّات در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود

۲۹ مهر ۱۳۹۱ | ۰۹:۴۵ کد : ۲۵۳۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۵
گروه های اقتصاد اسلامی و مدیریت اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هم نشست علمی «تأملی در نظام سرمایه داری به عنوان پیش ران فنّاوری و پس ران معنویّات» را روز سه شنبه 2 آبان ماه برگزار می کنند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این نشست علمی به عنوان الزامی برای طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح شده است و سخنران آن دکتر ابراهیم سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت این دانشگاه می باشد.
دکتر سوزنچی قصد دارد در این جلسه علمی به سئوالاتی نظیر: سرمایه داری، به عنوان الگوی پیشرفت غربی، واجد چه ویژگی هایی است؟ فناوری چگونه درون سرمایه داری پیشرفت می کند و جهت گیری آن، به کدام سو است؟ موتور محرک سرمایه داری، چه رابطه ای با معنویات دارد؟ مختصات الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت چیست؟ آیا الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، صرفا دستکاری جزئی در الگوی سرمایه داری است یا نیازمند طرحی نو هستیم؟
نشست یاد شده روز سه شنبه 2 آبان ماه سال جاری از ساعت 12:30 الی 14:30 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در قم، شهرک پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن اجتماعات برگزار می شود و دبیری آن را حجت الاسلام دکتر سیدرضا حسینی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  بر عهده دارد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :