همایش ملی صیانت از کرامت انسانی در اندیشه حقوقی اسلام‌ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود

۲۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۰:۲۲ کد : ۲۵۴۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۵
پنجمین پیش تخصصی نشست همایش ملی صیانت از کرامت انسانی در اندیشه حقوقی اسلام روز پنجشنبه 30 شهریور ماه از ساعت 9.30 الی 12 به میزبانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موضوع این نشست، تأملی بر مناسبات کرامت تکوینی و تشریعی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد دیلمی استادیار دانشگاه قم ارائه می شود.
شایان ذکر است همایش ملی صیانت از کرامت انسانی در اندیشه حقوقی اسلام توسط کمیسیون حقوق بشر اسلامی و با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و تعداد دیگری از مراکز علمی پژوهشی در روز 6 مهرماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.  
مسئولان برگزاری این همایش هدف از برگزاری آن را ارتقاء اندیشه ورزی عالمانه در حوزه نظام حقوقی اسلام و ظرفیت سازی برای رعایت هرچه بیشتر حقوق انسان ها در سراسر جهان ذکر کرده اند.
مفهوم شناسی کرامت انسانی، آثار کرامت انسانی بر منظومه حقو و تکالیف بشر، آسیب ها و چالش های فراروی کرامت انسانی در جهان معاصر و راهبردها، برنامه ها و تدابیر حقوقی صیانت از کرامت انسانی از جمله محورهای این همایش است که فراخوان مقاله در باره آن ها صورت پذیرفته است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :