نشست علمی ـ تخصصی سازمان امر به معروف و نهی از منکر را برگزار می کند

۱۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۰:۵۶ کد : ۲۵۴۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۰
  به گزارش واحد خبر روابط عمومی، گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی ـ تخصصی سازمان امر به معروف و نهی از منکر را در روز چهارشنبه 18 آبان از ساعت 10 الی 12 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می کند.
 
این نشست توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود و هدف از برگزاری آن، پیشنهاد تاسیس سازمان خاص به عنوان نهاد سیاستگذار، برنامه ریز و نظارت کننده بر امر به معروف و نهی از منکر، تبیین مبانی و جایگاه سازمان پیشنهادی، درگیرکردن ذهنیت نخبگان و مقامات اجرایی، تقنینی و قضایی با موضوع مورد بحث با توجه به اهمیت زیاد آن می باشد.
همچنین محورهای  نشست علمی ـ تخصصی سازمان امر به معروف و نهی از موارد منکر مبانی تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه قانونی امر به معروف در کشورهای اسلامی و جایگاه بایسته در جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.
انتظار می رود این نشست علمی به تبیین روشنی از آنچه که می‌تواند به عنوان مدلی برای احیا و اجرای اصل هشتم قانون اساسی به کارگرفته شود؛ بپردازد.
ضمناً سئوالاتی نظیر چه دلایلی بر ضرورت تاسیس سازمان خاص برای دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر و جود دارد؟ و در صورت تاسیس چنین سازمانی، این سازمان شایسته چه جایگاه قانونی است؟ از جمله سئوالات مورد نظر جهت پاسخ در این جلسه علمی عنوان شده است.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین دانش پژوه عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیری این نشست را بر عهده دارد. 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :