5 اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دوازدهمین دوره کتاب سال حوزه برگزیده شناخته شد

۳۰ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۱:۱۷ کد : ۲۵۵۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۱

در دوازدهمین دوره دوره کتاب سال حوزه،3 اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان آثار برگزیده و 2 اثر به عنوان آثار شایسته تقدیرمعرفی شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مراسم تقدیر از برگزیدگان دوازدهمین دوره کتاب سال حوزه، با حضور آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از علما، فضلا، طلاب، نویسندگان و مولفان پنجشنبه 28 بهمن 1389 در سالن همایش‌های مجمع جهانی علوم اهل‌بیت‌(ع) قم برگزار شد.

 12 اثر برگزیده و 26 اثر شایسته تقدیر حاصل ارزیابی 1005 عنوان اثر در قالب 1327 جلد کتاب از سوی 206 کارشناس دبیرخانه دوازدهمین کتاب سال حوزه بود که در این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایزی دیگر، از مؤلفان آن تقدیر شد.

کتاب‌های «چندمعنایی در قرآن کریم» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود طیب حسینی در گروه علوم قرآن و حدیث، « اسلام و تفاوتهای جنسیتی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بستان در گروه علوم تربیتی و روانشناسی، « کتاب همنشینی و کجروی»  تالیف دکتر علی سلیمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد داوری و حجت الاسلام‌والمسلمین محمود ابوترابی در گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی 3 اثر از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بودند که به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

همچنین کتاب‌های « مناسبات مهاجرین و انصار» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینیان مقدم در گروه تاریخ و سیره و «درسنامه ترجمه قرآن کریم» ترجمه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن جواهری در گروه ترجمه، 2 اثر دیگر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بودند که شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

لازم به ذکر است؛ 159 اثر در گروه ادبیات و هنر، 145 اثر در گروه فلسفه و کلام، 107 اثر در گروه فقه، حقوق و اصول، 77 اثر در گروه تاریخ و سیره، 72 اثر در گروه اخلاق و عرفان، 75 اثر در گروه علوم قرآن و حدیث، 64 اثر در گروه دانش سیاسی، 50 اثر در گروه تصحیح و تحقیق، 50 اثر در گروه ترجمه، 55 اثر در گروه علوم تربیتی و روان شناسی، 18 اثر در بخش کتب مرجع، 15 اثر در گروه اقتصاد و 10 اثر نیز در بخش تکنولوژی آموزشی به این همایش ارسال شده بود.

 شناسایی کتب و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آنها به جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب برتر حوزه، تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در حوزه، ارتقای سطح پژوهش های دینی و حوزوی، گسترش فرهنگ نگارش و تولید کتاب استاندارد، تبیین نقش و سهم حوزه و حوزویان در تولید و گسترش مرزهای دانش، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی پژوهشی حوزویان به منظور رفع نیازهای پژوهشی جامعه و نظام اسلامی از اهداف برگزاری دوازدهمین دوره کتاب سال حوزه بود

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :