باید برای روابط کلامی در خانواده‌ها برنامه‌ریزی کنیم

۲۰ دی ۱۳۸۹ | ۱۰:۰۸ کد : ۲۵۶۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۹

 قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: در فضاي خانواده بايد صداقت حاكم شود و درروابط كلامي برنامه‌ريزي داشته باشيم تا با تمرين به تدريج در خانواده ايجاد شود
به گزارش واحد خبر روابط عمومي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاري فارس ، حجت‌الاسلام مسعود آذربايجاني در همايش جامعه مدرسين با خانواده‌هاي روحانيون با اشاره به جايگاه نهاد خانواده اظهار داشت: نهاد خانواده به عنوان ركن اساسي در نهادهاي اجتماعي مطرح است.
وي خاطرنشان كرد: انسان‌ها به روابط اجتماعي به عنوان يكي از ابعاد و نيازهاي خود نياز دارند و درخانواده نياز به اين ارتباط بيش از نهادهاي ديگر احساس مي‌شود.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه ارتباط كلامي يكي از مهارت‌هاي اجتماعي محسوب مي‌شود،گفت: ارتباط كلامي در خانم‌ها نمود بيشتري نسبت به مردان دارد.
حجت‌الاسلام آذربايجاني تاكيد كرد: ارتباط‌هاي كلامي بايد با احترام و محبت صورت گيرد و همسران با بهترين عناوين يكديگر را خطاب قرار دهند.
وي تصريح كرد: لازم است كه تشكر و سپاسگزاري از فعاليت‌ها را بر زبان آورند چراكه انسان بايد تجلي از اسماءخدا باشد كه سبب ايجاد محبت و احترام در محيط خانواده مي‌شود.
استاد حوزه ودانشگاه تصريح كرد: در فضاي خانواده بايد صداقت حاكم شود و در روابط كلامي برنامه‌ريزي داشته باشيم تا با تمرين به تدريج در خانواده ايجاد شود.
حجت‌الاسلام آذربايجاني در بخشي ديگر از سخنان خود به اهميت ارتباط غيركلامي اشاره كرد و افزود: ارتباط غيركلامي عميق‌تر، صادق‌تر بوده و از پايداري بيشتري برخوردار است و تصنع در ارتباط غيركلامي كمتر وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: حالت چهره يكي از راه‌هاي ارتباط غيركلامي محسوب مي‌شود كه در ارتباط بين اشخاص موثر است.
قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: تماس چشمي و حالت بدن از ديگر راه‌هاي ارتباطات غيركلامي است كه از طرز نگاه و حالت‌هاي مختلف بدن آن را درك مي‌كنيم.
 
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :