نشست مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اصفهان برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۸۹ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۵۶۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۲
مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اصفهان طی نشست مشترکی راه‌های گسترش تعاملات و همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در ابتدای این نشست قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، رسالت مهم پژوهشگاه را بازنگری با رویکرد اسلامی در علوم انسانی و تعریف افق‌های جدید در علوم انسانی متناسب با آموزه‌های اسلامی و نیازهای جامعه دانست.
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی همکاری در بازنگری و تدوین سرفصل‌های درسی، تبادل اساتید مجرب جهت تدریس در دوره‌های دکتری، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و انتشار مشترک آثار را از جمله زمینه‌های همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اصفهان  عنوان کرد.
 رئیس دانشگاه اصفهان طی سخنانی خواستار جایگزینی فلسفه نبوی یا فلسفه دینی دانشمندانی چون ملاصدرا به جای فلسفه کانت شد.
دکتر محمد حسین رامشت همچنین بر ضرورت ادامه هرچه بیشتر جریان بومی‌ و اسلامی‌سازی علوم انسانی در کشور شده و با تاکید بر مفهوم مرجعیت علمی، استمرار جریان بازنگری در علوم انسانی را در گرو دست‌یابی به مرجعیت علمی دانست.
سپس یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اجمالی تاریخچه این دانشگاه، ارتقاء کیفیت علوم و آموزه ها و اصلاح علوم انسانی را دو رویکرد کلی دانشگاه اصفهان در حوزه علوم انسانی ذکر کرد.
دکتر علی اصغر میرباقری فرد برخی از راهکارهای مورد نظر دانشگاه اصفهان را فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در علوم انسانی از جمله تاسیس دانشکده معارف اهل بیت(ع)، ایجاد رشته های جدید و متناسب با نیازهای روز، انتشار نشریات علمی جدید و تلاش جهت پیشرفت کمی و کیفی آن‌ها، راه‌اندازی قطب‌های علمی و نشر کتاب و منابع درسی، نام برد.
در ادامه حجت الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد حکیمیان معاون پژوهش و آموزش، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن‌آقا‌نظری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و مدیر گروه اقتصاد، حجت الاسلام‌والمسلمین داوری عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی، عباس شفیعی مدیر امور پژوهش و عضو هیات علمی گروه مدیریت، دکتر سید علی حسینی زاده عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی و دکترسیدمحمود طیب حسینی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر محمد ربانی معاون پژوهشی، دکتر اصغر منتظرالقائم رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر رضا هویدا رئیس دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی، دکتر علیرضا آقاحسینی معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر علی‌اکبر کجباف مدیر تحصیلات تکمیلی و دکترعلی ربانی مدیر گروه علوم‌اجتماعی، از دانشگاه اصفهان هریک طی سخنانی به بیان نظرات خود و زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند.
در پایان این نشست طرفین به توافقاتی پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل اطلاعات و تجربیات در امور تحصیلات تکمیلی و مدیریت پژوهش، معرفی نماینده تام الاختیار هریک از طرفین جهت هماهنگی امور مشترک و انتشار کتاب و منابع درسی، دست یافتند.
 
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :