بیانیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پیرامون فاجعه سیل پاکستان

۱۳ شهریور ۱۳۸۹ | ۰۹:۰۵ کد : ۲۵۶۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۵

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پیرامون فاجعه سیل پاکستان
 
قال رسول الله(ص): «مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بمُسْلِمٍ »؛ کسی که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست.                                              (کافی جلد2 ص 164)

در روزهایی که مسلمانان جهان از برکات معنوی ماه مبارک رمضان برخوردارند ویکدیگر را بر سفره‏های زیبای افطار و سحر میهمان می‏نمایند، سیلی ویرانگر در کشور دوست و مسلمان «پاکستان» فاجعه آفرید. عمق این فاجعه به حدی است که تاکنون موجب کشته و مفقود شدن بیش از 22 هزار نفر و آواره شدن چندین میلیون نفر از مسلمان عزیز پاکستان شده است. همچنین میلیون‏ها نفر از پیروان اهل‏بیت(ع) در برخی از مناطق این کشور از فاجعه سیل آسیب دیده‏اند.
بی‌شک این حادثه و حوادث مشابه آن امتحانی از امتحانات الهی است تا مؤمنان و پاکان پیروز و سربلند بیرون آیند و بر اجر آنان در نزد پروردگار افزوده شود. جای آن است که همه مسلمانان و مؤمنان به چنین حادثه‌ای از سر عبرت بنگرند و عبودیت خویش را برابر پروردگار دو چندان سازند و نیز مناسب است همه مسلمانان به یاری همدیگر بشتابند و موجبات رحمت پروردگار را بیشتر سازند.
با توجه به آنچه گذشت، و با الهام ازدستورات قرآنی و آموزه‏های رسیده از پیامبر اکرم صلی الله وعلیه و آله و اهل ‏بیت علیهم السلام که علامت مسلمانی را همدردی و یاری مسلمانان آسیب دیده دانسته‏اند محققان و کارمندان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز ضمن تسلیت به ملت برادر و مسلمان پاکستان بنابر وظیفه‌ای اخلاقی و انسانی، باصدور بیانیه و اهدای کمک مراتب همدردی خود را با این عزیزان اعلام می دارند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :