همکاری‌ میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دپارتمان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد جامو و کشمیر گسترش می‌یابد

۳۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۵۶۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۱
رئیس دپارتمان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد جامو و کشمیر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طی بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست مشترکی با مسئولان پژوهشگاه شرکت کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قائم‌مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه در زمینه اسلامی‌ و بومی‌سازی علوم انسانی، بر گسترش همکاری میان پژوهشگاه و دپارتمان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد جامو و کشمیر تاکید کرد.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌دکتر آذربایجانی اسلامی‌سازی علوم انسانی را در دو مرحله جمع‌آوری و تهیه مطالب بنیادین و ایجاد زیرساخت‌ها و ملزومات و دست‌یابی به نظریات جدید و پارادایم مشترک علوم انسانی و اسلام، قابل اجرا دانست.
دکترسیدنسارحسین همدانی رئیس دپارتمان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد جامو و کشمیر در این نشست ضمن معرفی دانشگاه متبوع خود و ارائه گزارشی از دوره‌های آموزشی آن، خواستار اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو مرکز شد.
وی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای راه‌اندازی دوره‌های مشترک آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی مشترک با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اعلام کرد و هدف از این امر را بسط و گسترش آموزه‌ها و معارف اسلامی در رشته‌های گوناگون علوم انسانی دانست.
در پایان طرفین به توافقاتی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی مشترک برای اساتید و اعضای هیات علمی، تامین منابع درسی منطبق با معارف اسلامی در علوم انسانی از سوی پژوهشگاه و اعزام دانشجو و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک دست‌ یافتند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :