جلد اول کتاب «آسیب‌شناسی جریان‌های تفسیری» منتشر شد

۱۲ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۱:۴۹ کد : ۲۵۶۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۸
گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جلد نخست کتاب «آسیب‌شناسی جریان‌های تفسیری» را با دو رویکرد جریان‌شناختی و آسیب‌شناختی به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌دکتر محمد اسعدی و همکاران، منتشر تدوین و منتشر کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این کتاب با هدف شناسایی و آسیب‌شناسی نگرش‌ها و برداشت‌های جریان‌های مختلف در تفسیر قرآن کریم، تالیف و منتشر شده است.
مهمترین دلیل تالیف و انتشار این کتاب را می‌توان در آن دانست که تفسیر قرآن کریم در گذر زمان همواره مایه دل‌مشغولی‌ مکتب‌های گوناگون اسلامی با نگرش ها و مشرب‌های مختلف فکری بوده که جریان‌های متنوع تفسیری را پدید آورده است. هرچند این تنوع و گوناگونی از یک منظر، نمایش شکوه و عظمت این کتاب آسمانی و ابعاد و لایه‌های به‌هم تنیده معارف آن است، اما نگاه‌های یک سویه و گاه بی‌ضابطه در بستر این جریان‌ها، برای اندیشمندان متعهد به صیانت مقاصد والای الهی، همواره مایه نگرانی بوده است.
این کتاب حاصل ملاحظات عالمانه جمعی از اندیشمندان حوزه قرآن‌پژوهی در جریان‌های مختلف تفسیری متقدم و متاخر با دو نگاه جریان‌شناختی و آسیب‌شناختی است که جلد نخست آن، با بخش منطق فهم و تفسیر قرآن به مثابه مقاله معیار، آغاز شده و در بخش‌های دیگر ارزیابی و تحلیل جریان‌های روایت‌گروی، سلفی، باطنی، صوفی عرفانی، قرآن‌گروی و علمی را دربر می‌گیرد.
جلد اول کتاب «آسیب‌شناسی جریان‌های تفسیری»، بهار امسال در 560 صفحه و با قیمت 6500تومان منتشر و به جامعه علمی کشور عرضه شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :