یکصدو یازدهمین نشست معاونان اداری و مالی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار خواهد ش

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۵۶۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۲
دکتر عبدالله توکلی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اعلام این خبر افزود: معاونان اداری و مالی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در یکصدویازدهمین نشست خود به بررسی مسایل و برنامه‌های گوناگون این معاونت در مراکز پژوهشی خواهند پرداخت.
وی هدف اصلی این نشست را ایجاد هماهنگی میان مراکز پژوهشی در مسایل اجرایی و پشتیبانی دانست و گفت: اجرایی شدن مجموعه قوانین و مقررات آیین‌نامه که از از سوی مراجع قانونی تدوین و ابلاغ می‌شود، نیازمند طرح در جمع تخصصی و بحث و تبادل‌نظر پیرامون نحوه اجرا است که منجر به ارائه تفسیر واحد از این قوانین و ایجاد وحدت‌رویه میان پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خواهد شد.
دکتر توکلی با اشاره به نقش هماهنگ‌کنندگی این نشست بیان کرد: در این نشست‌ها گاهی برخی از مسایل پیشنهادی برای طرح در هیات امنا و کمیسیون دائمی هیات امنای مراکز، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا علاوه بر توجه به تمام نکات و زوایای لازم، هماهنگی و آمادگی بیشتری پیرامون آن در مراکز پژوهشی ایجاد شده و رویه واحدی در قبال آن به وجود آید.
معاون توسعه مدیریت و منابع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی دیگر از اهداف این نشست را بررسی مشکلات و مسایل مشترک میان مراکز پژوهشی دانست و افزود: از آنجا که مسایل رویاروی این مراکز عموما از یک سنخ هستند، با طرح و بررسی آن‌ها در یک جمع تخصصی می توان به راهکارهای کارآمدتری دست یافت.
وی در ادامه به بیان برخی از دستورات نشست آتی پرداخت و بررسی ضوابط اجرایی قانون بودجه 1389، بررسی بخشنامه مربوط به افزایش حقوق کارکنان معین، حق ماموریت، بررسی نتایج به‌دست آمده از به‌کارگیری سیستم حسابداری تعهدی و طرح مشکلات و پیشنهادات هریک از معاونان را از جمله آن‌ها نام برد.
عضو هیات علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مهم‌ترین نتایج نشست را کمک به مراکز در راستای اجرای قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی از طریق هماهنگی و وحدت‌رویه و تبادل تجربیات مراکز پژوهشی در این زمینه عنوان کرد و مجموعه آن‌ها را گام بزرگی در جهت اداره صحیح و اثربخش امور اجرایی و پشتیبانی، دانست.
دکتر توکلی در پایان با اشاره به حضور فعال پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست‌ها، ابراز امیدواری کرد که میزبانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست پیش‌رو، با توجه به رسالت آن در تولید علم دینی در حوزه علوم انسانی و نیز همجواری آن با حرم مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، دستاوردهای مفید و مثمر ثمری برای پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شرکت کننده در آن، داشته باشد.
یکصدو یازدهمین نشست معاونان اداری و مالی پژوهشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز پژوهشی واسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه 26 خردادماه 1389 از ساعت 9:30 الی 12 در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برگزار خواهد شد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :