نشست مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد

۳۰ دی ۱۳۸۸ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۵۷۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۴
مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جهت بررسی ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری، طی بازدید از بخش‌های مختلف مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، در نشست مشترکی با حضور مسئولان این مرکز حضور یافتند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در ابتدای این نشست دکتر کاظم بجنوردی رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ضمن معرفی کامل این دایره‌المعارف از انتشار 12جلد فارسی، 7جلد عربی و 3جلد انگلیسی از آن تاکنون خبر داد.
وی افزود: این مرکز در حال حاضر 12 پروژه را در دست تدوین دارد که از جمله آن‌ها می‌توان دانشنامه عمومی ایران، دانشنامه خلیج‌فارس، دانشنامه تهران، دانشنامه شمیرانات و دانشنامه فرهنگ فولکوریک ایران را نام برد.
دکتر بجنوردی همچنین با تشریح روند پذیرش و انجام طرح‌های پژوهشی، انجام تحقیق و پژوهش در این مرکز را به روش مراجعه به اسناد مکتوب دانست.
در ادامه قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طی سخنانی بر ضرورت برخورداری از سیستم پژوهشی کارآمد تاکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آذربایجانی سپس به معرفی اجمالی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و اهداف آن پرداخته و مهم ترین رسالت پژوهشگاه را بازنگری در علوم انسانی با رویکرد اسلامی و تولید علم دینی دانست.
وی همچنین ضرورت تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی را یادآور شده و استفاده طرفین از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی مشترک را خواستار شد.
استفاده از منابع علمی و کتابخانه، شناسایی و معرفی اولویت‌های پژوهشی و انتقال تجربیات طرفین در امر پژوهش و مدیریت پژوهش از جمله دیگر توافقاتی است که در این نشست حاصل شد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :