گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها،پژوهشگاه‌ها وپارک‌های علم وفناوری کشور برگزارشد

۲۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۵۷۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۲۵
مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها،پژوهشگاه‌ها وپارک‌های علم وفناوری کشور به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون ساختار و تشکیلات روابط عمومی و هماهنگی فعالیت‌های آتی گرد هم آمدند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این گردهم‌آیی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاونت اداری مالی و توسعه منابع، معاون وزیر و رئیس مرکزی هیات‌های امنا و مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه حضور داشتند.
دکتر دانشجو با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاه ها گفت: روابط عمومی شریان حیاتی یک سازمان محسوب می‌شود که اگر درست عمل نکند، نمی‌تواند مجموعه خدمات مناسبی ارائه کند.
وی اطلاع‌رسانی را یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف روابط عمومی دانسته و افزود: اطلاع رسانی درست باعث آرامش جامعه می شود و با پرهیز از کارهای اشتباه،محور دانشگاه ها باید دانایی و منطق قرار گیرد که این باعث ارتقای علمی جامعه خواهد شد.
در ادامه تعدادی از مدیران روابط عمومی به نمایندگی از سایر مدیران به سخنرانی و بررسی ساختار روابط عمومی در مراکز تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پرداخته و مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز به عنوان طراح ساختار جدید روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و سازمان‌های وابسته به وزارت علوم، طی سخنانی به معرفی آن پرداخت.
محمدحسین‌کاظمی‌زاده با نقد جایگاه فعلی روابط عمومی در این مراکز، بر لزوم تغییر نگرش مدیران سازمان‌ها نسبت به آن تاکید کرده و وقوع تحولات سریع تکنولوژیکی در عرصه اطلاع‌رسانی را باعث ایجاد کارکردهای جدید برای روابط عمومی‌ها دانست.
وی با اعلام خبر تدوین طرح ساختار جدید روابط عمومی برای مراکز تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، برخورداری از جایگاه تشکیلاتی مستقل و ساختاری مدون و متناسب با کارکردهای معمول روابط عمومی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح خواند.
گفتنی است؛ در پایان این گردهم‌آیی وزیر علوم با اهدای لوح یادبودی از وی به واسطه تهیه و تدوین طرح ساختار جدید روابط عمومی‌ در مراکز تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نقدیر و تشکر کرد.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :