نشست علمی نقد کتاب مکاتب تفسیری برگزار می‌شود

۱۹ آبان ۱۳۸۸ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۵۷۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۱
انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم با همکاری دبیرخانه کتاب سال حوزه در ادامه سلسله نشست‌های علمی نقد کتاب، به نقد کتاب مکاتب تفسیری می‌پردازد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این نشست با حضور حجج اسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی و حسین علوی‌مهر به عنوان ناقد،  آیت‌الله یعقوب جعفری به عنوان داور و حجت الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بابایی مولف کتاب پنجشنبه 21/8/1388 برگزار خواهد شد.
مکان برگزاری نشست یادشده ساختمان انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی ، کوچه دوم، فرعی اول سمت چپ، بوده و ساعت آن 15:30 الی 17:30 خواهد بود.
مجموعه سه جلدی مکاتب تفسیری به نقد و بررسی مکتب تفسیری باطنی محض، بیان ماهیت باطن قرآن و معیارصحت تفسیر باطنی، بررسی و ارزیابی شماری از تفسیرهای باطنی محض می‌پردازد. همچنین این کتاب شامل: معرفی مکتب تفسیری اجتهادی، بررسی دلایل مخالفان و موافقان آن و اشاره به اقسام آن می باشد.
همچنین نقد و بررسی مکتب اجتهادی قرآن به قرآن در قالب سه نظریه و ارزیابی تفسیر «المیزان فی تفسیرالقرآن» و «اضواء البیان» از تفسیر های معروف این مکتب از جمله موضوعاتی است که در این کتاب بدان ها پرداخته شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :