دو اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هشتمین دوره جایزه کتاب فصل، کتاب برتر شناخته شدند.

۲۹ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۲۵۸۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۴
دبیرخانه هشتمین دوره جایزه کتاب فصل، ویژه فصل زمستان 1387 کتاب‌های «مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق» و «روش‌شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت با رویکرد اسلامی» از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را به عنوان کتاب‌های برگزیده معرفی کرد.

دبیرخانه هشتمین دوره جایزه کتاب فصل، ویژه فصل زمستان 1387 کتاب‌های «مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق» و «روش‌شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت با رویکرد اسلامی» از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را به عنوان کتاب‌های برگزیده معرفی کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، محمدعلی رمضانی‌فرانی، دبیر جایزه ادبی کتاب فصل، از برگزاری هشتمین دوره این جایزه در آخرین روز بهار خبر داد. در این دوره از جایزه ادبی کتاب فصل، بیش از پنج هزار اثر منتشر شده در زمستان سال گذشته با هم رقابت کرده‌اند.
کتاب مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق نوشته دکتر عبدالرضاعلیزاده، با رویکرد جامعه‌شناختی به حقوق، رابطه میان حقوق و جامعه، سازمان اجتماعی نهاد حقوق (نظم حقوقی یا نظام حقوقی)، کنش‌های متقابل اجتماعی همه کسانی که با نهاد حقوق و نمایندگان آن تماس دارند و معنایی را که افراد به واقعیّت‌های حقوقی می‌دهند، بیان و تبیین می‌کند.
این کتاب از یک سو به بیان مبانی و نظریه‌های جامعه‌شناسی حقوق پرداخته است و از سوی دیگر، چند و چون پذیرش نوعی رویکرد واقع گرایانه اجتماعی- حقوقی را در حقوق ایران بررسی کرده است.
دومین اثر برگزیده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این دوره از کتاب فصل، کتاب «روش‌شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت: رویکردی اسلامی» نوشته بهروز رفیعی است که به بررسی روش‌های پژوهش در علوم‌تربیتی به عنوان یکی از مقولات مهم در تربیت‌پژوهی، پرداخته است.
گفتنی است، از آنجا که تاکنون درباره روش‌شناسی پژوهش در تربیت اسلامی یا فلسفه روش تحقیق در تربیت اسلامی، اثری به زبان فارسی نگاشته نشده است، کتاب یادشده نخستین گام در این زمینه شناخته می‌شود.
مراسم تقدیر از برگزیدگان هشتمین دوره جایزه کتاب فصل، یکشنبه 31خردادماه 1388 از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک2 برگزتر خواهد شد.
جایزه کتاب فصل به منظور حمایت از کتاب‌های برتر و تشویق محققان، مولفان، مترجمان و مصححان متعهد و شایسته و با هدف ارتقای فرهنگ و دانش و پیشبرد فرهنگ کتابخوانی، به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :