گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هشتمین نشست تخصصی محققان اقتصاد اسلامی در دانشگاه تبریز شرکت کرد.

۱۰ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۵۸۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۷۳

هشتمین نشست تخصصی محققان اقتصاد اسلامی به منظور ارایه راهکارهای توسعه رشته اقتصاد اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور بیش از یکصدنفر از محققان و پژوهشگران  این حوزه به مدت دو روز در دانشگاه تبریز  برگزار شد که مدیر گروه و یکی از اعضای هیات علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در آن حضور داشتند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی عربی پژوهشگر و عضو هیات علمی و حجت الاسلام‌والمسلمین حسن آقانظری، پژوهشگر و مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور در این نشست به تبیین آرا و دیدگاه‌های خود در اقتصاد اسلامی پرداختند.
گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقانظری به عنوان منتقد یکی از مقالات ارائه شده به این نشست با عنوان «چالش‌های نظام پژوهش در اقتصاد اسلامی در ایران» برگزیده شده بود که انتقادات خود را پیرامون این مقاله مطرح نمود.
سلسله نشست‌های تخصصی محققان اقتصاد اسلامی با هدف ایجاد و برقراری هماهنگی میان صاحب‌نظران، محققان، مدرسان و فعالان حوزه اقتصاد اسلامی  از سال 1379 در کشور برگزار می‌شود.
دبیر هشتمین نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، تبیین وضع موجود در نظام آموزشی و پژوهشی و طراحی چشم انداز مطلوب در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی توسعه  رشته اقتصاد اسلامی، را از جمله محورهای این نشست اعلام کرد و افزود: این نشست با هدف ارایه راهکارهای توسعه رشته اقتصاد اسلامی در در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تداوم تلاش هاتی جمعی محققان و متخصصان اقتصاد اسلامی به منظور گسترش دانش اقتصاد اسلامی در کشور برگزار می‌شود.
دکتر یدالله دادگر، افزود: برای  این  نشست بیش از  40 مقاله ارسال شده بود که 14 مقاله از آنها در طول دو روز برگزاری به صورت سخنرانی ارایه می شود.


آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :