دو تن از اندیشمندان کشورهای کانادا و آمریکا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۵۹۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۶

دو تن از اندیشمندان کشورهای کانادا و آمریکا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

پروفسور دیوید بی بورل از کشور کانادا و پروفسور جمیز ریمر از کشور آمریکا که برای شرکت در  « همایش بین المللی اخلاق در دانشگاه » به ایران سفر کرده اند برای آشنایی با فعالیتهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به این پژوهشگاه آمدند.
این دو اندیشمند غربی که از استادان رشته فلسفه و الیهات می باشند ضمن دیدار از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با برخی مسئولان و محققان گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان تحقیقات این گروه و پژوهشگاه در زمینه تولید علم دینی قرارگرفتند.
همچنین در این دیدار دو طرف نظرات خود را در زمینه روش شناسی تولید علم دینی در اسلام و مسیحیت بیان نمودند.
گفتنی است پروفسور دیوید بی بورل هم اکنون استاد فلسفه و الهیات دانشگاه نوتردام است و درفاصله سال های 1971 تا 1980 رییس دانشکده الهیات دانشگاه نوتردام بوده است. وی عضویت در مجامع علمی همچون انجمن علمی فلسفی آمریکا، انجمن فلاسفه مسیحی، انجمن الهیات کاتولیک آمریکا، انجمن مطالعات فلسفه و علوم اسلامی را دارا می باشد. همچنین پروفسور جیمز ریمر فارغ التحصیل مطالعات مذهبی و الهیات مسیحیت مرکز مطالعات الهیات تورنتو است و هم اینک استاد مطالعات دین و الهیات دانشکده کنراد گربل، دانشگاه واترلو و مدرسه الهیات تورنتو  می باشد. وی رییس و استاد مشاور مرکز مطالعات الهیات منونیته تورنتو نیز می باشد.


آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :