برگزاری نشست خبری به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

۰۹ دی ۱۳۸۵ | ۰۷:۵۰ کد : ۲۶۰۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۸
دکتر محمد فتحعلیخانی، معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در نشست خبری که در 28 آذرماه برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. شایان ذکر است که این نسشت به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

دکتر فتحعلیخانی با اشاره به فعالیتهای این پژوهشگاه، پژوهش در حوزه علوم انسانی از منظر دینی را از وظایف این پژوهشگاه برشمرد و افزود: تا کنون بیش از صد کتاب و سه مجله علمی منتشر شده و تاکنون 30 عنوان کتاب از پژوهشگاه در همایشهای مختلف علمی در سراسر کشور، برتر شناخته شده‌است و همچنین همایشهای علمی متعددی از سوی پژوهشگاه برگزار شده است.
  معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش این پژوهشگاه برای وحدت حوزه و دانشگاه از منظر عاطفی و سیاسی، همگرایی دانش را از دیگر شاخصه‌های این وحدت برشمرد.
  دکتر فتحعلیخانی با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری درخصوص فعال ‌کردن جنبش نرم‌افزاری افزود: اندیشمندان حوزه و دانشگاه باید بومی‌سازی علوم انسانی را برای تحقق فرمایشات معظم‌له جدی بگیرند و در راستای تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، بایستی به علوم انسانی اسلامی مجهز گردند و در جنبش نرم‌افزاری نباید بومی‌سازی علوم انسانی مغفول بماند زیرا به دلیل تکون علوم انسانی در غرب، آمیخته با فرهنگ و ارزشهای همان اجتماع می‏باشد و نیازمند پالایش است.
  وی در ادامه تصریح کرد: همچنین بومی کردن تکنولوژی زمانی می‌تواند محقق شود که زیرساختهای علمی را در عرصه علوم انسانی تقویت کنیم بنابراین در نهضت تولید علم بحث علوم انسانی باید مورد اهتمام قرار گیرد.
  ایشان در پایان این نشست خبری یادآور شد: درسالروز وحدت حوزه و دانشگاه این پژوهشگاه به ‌منظور مطرح کردن موضوع فوق، همایش یک روزه‌ای را با عنوان «اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی» روز 30 آذرماه در مدرسه دارالشفاء برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این همایش دستیابی به راهکارهایی جهت مدیریت تولید علم و دانش در کشور و تجهیز شدن به علوم انسانی اسلامی‌ می‌باشد.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :