برگزاری کرسی علمی ترویجی مبانی جریان تفسیر سلفی

۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۸۸۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۱۷
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای انقلاب فرهنگی کرسی علمی ترویجی مبانی جریان تفسیر سلفی را در روز شنبه 23 خرداد برگزار می کند.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، بنابر اعلان گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هدف از برگزاری کرسی،‌ آشنایی و نقد مبانی جریان تفسیرسلفی به ویژه جریان سلفی معاصر است که توسط حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
   وی بنا دارد در این کرسی، به سئوالاتی نظیر آیا تفسیر سلفی را می توان به عنوان یک جریان تفسیری شناخت؟ تفاسیر مهم سلفی ها کدامند و از چه روشی در تفسیر تبعیت می کنند؟ و مبانی و شاخصه های اصلی جریان تفسیر سلفی کدام است؟ پاسخی درخور ارائه دهد.
   حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی عضو هیئت علمی پژوهشکده حج و زیارت به عنوان ناقد در جلسه مزبور حضور دارند.
   جلسه یادشده با دبیری حجت الاسلام والمسلمین محمد اسعدی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز شنبه 23 خرداد از ساعت 11 تا 13 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :