انتخاب یک پژوهش از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان پژوهش برگزیده در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۴ کد : ۲۸۸۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۳۷
پژوهش اصول روان درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی اثر مسعود جان بزرگی دانشیارگروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان پژوهش برگزیده دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین معرفی شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، پژوهش اصول و فنون روان درمانگری نشان می دهد که یک مشاور و روان درمانگری تمامی رفتار و سلوک خود را باید براساس قواعد حرفه ای تنظیم کند. آنچه این پژوهش را منحصر به فرد کرده است آن است که برای اولین بار یک روانشناس و مشاور می تواند تمامی فعالیت های خود را بر اساس یک الگوی مذهبی اسلامی تبیین و تنظیم کند. الگویی که تصویر نسبتا کامل تری از انسان و روابط او با عالم هستی و خداوند ارائه می دهد و توحید را مبنای اصلی فعالیتهای علمی قرار می دهد. پژوهش اصول و فنون مشاوره و روان درمانگری پس از بیان اصول کلی نظری که به چهار حوزه اساسی خداشناسی،‌ هستی شناسی، انسان شناسی، و معاد شناسی، تمامی مراحل درمان را تا بیان فنون اساسی پی می گیرد.
شایان ذکر است دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران حوزه دین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله علوی بروجردی، فرزند آیت الله گلپایگانی، رئیس جامعه المصطفی، آیت الله غروی، آیت الله رضا استادی، آیت الله امینی، استاندار قم و پژوهشگران حوزه دین در روز چهارشنبه 6 خرداد برگزار شد.
در این آیین که با مشارکت و حمایت جامعه المصطفی العالمیه، موسسه آل البیت، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد قم و موسسه فرهنگی خادم الرضا برگزار شد،آیت الله رضا استادی، علی لاریجانی و آیت الله امینی به ایراد سخن پرداختند و سپس از 10 پژوهشگر حوزه دین به همراه آیت الله امینی و مرحوم آیت الله معرفت(ره) تجلیل به عمل آمد.
برپایی نمایشگاهی از آثار آیت الله امینی، آثار آیت الله معرفت(ره)، پژوهش های برگزیده دوره های پیشین دبیرخانه دین پژوهان کشور و آثار راه یافته به مرحله داوری دوره دهم دیگر برنامه دهمین دوره تجلیل از دین پژوهان کشور بود.
آیین تجلیل از پژوهشگران حوزه دین از سال 75 شروع به فعالیت کرده است و امسال پس از چند سال تعویق، دهمین دوره خود را برگزار کرد.
 
آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :