برگزاری کرسی علمی ترویجی نظریه سبک زندگی تجویزی اسلام

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۰ کد : ۲۸۸۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۴۹
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه كرسي علمي ترويجي نظريه «سبك زندگي تجويزي اسلام» را كه توسط حجت الاسلام و المسلمين محمد كاوياني استاديار گروه روان شناسي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه مي شود؛ را در روز يك شنبه 17 خرداد ماه سال جاري برگزار مي كند.
   به گزارش واحد خبرروابط عمومي، بر اساس اين نظريه؛ سبك زندگي تجويزيِ اسلام، به شيوه هاي نسبتاً ثابتِ افراد، گروه ها و جوامع در پي گيريِ اهداف زندگي روزمره و حل مشكلات پيش روي اشاره دارد كه از آموزه هاي اسلامي به شيوه اجتهادي حاصل مي شود و بر اساس يك سيستم مفهوميِ جامع، منسجم و هماهنگ، تمام زواياي زندگي را در مقياسِ فردي، خانوادگي، اجتماعي، حكومتي و جهاني، پوشش مي دهد. دنيا و آخرت، ماديت و معنويت، علوم بشري و علوم اسلامي، را به صورت درهم تنيده و يكپارچه ملاحظه مي كند، و پيروانِ خود را به سوي اهداف غائي اي مثل «قرب الهي»، «كمال خواهي» و ...، سوق مي دهد.
   نظريه پرداز «سبك زندگي تجويزي اسلام»، تا كنون سه كتاب با عناوين «سبك زندگي اسلامي و ابزار سنجش آن» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، «چيستي سبك زندگي اسلامي» (انتشارات دانشگاه علامه) و «درسنامه سبك زندگي اسلامي» (انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) و چند مقاله در اين موضوع ارائه كرده است.
   حجت الاسلام و المسلمين مسعود آذربايجاني، دانشيار گروه روان شناسي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمين احمد حسين شريفي دانشيار مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني «ره» به عنوان ناقد، نظريه مزبور را نقد خواهند كرد.
   دبير نشست علمي ياد شده مسعود جان بزرگي دانشيار گروه روان شناسي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است كه در روز يك شنبه 17 خرداد از ساعت 11 تا 13 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني قم، پرديسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود و شركت در آن براي كليه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :