برگزاری کرسی علمی ترویجی «ماهیت بشر و نظریه سیاسی»

۰۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۱۳۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۹۴
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای انقلاب فرهنگی، کرسی علمی ترویجی «ماهیت بشر و نظریه سیاسی» را فردا سه شنبه 6 بهمن برگزار می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، براساس طرحنامه این کرسی علمی ترویجی یکی از موضوعات  اساسی در دانش سیاسی موضوع ماهیت بشراست . به این معنا که تقریبا همه دکترین ها وعقاید سیاسی بر اساس یک تلقی و برداشت خاص از ماهیت بشر استوار است . بنیادین بودن ماهیت بشر برای عقاید سیاسی و بویژه نظریه سیاسی بدین معناست که ماهیت بشر در واقع چارچوبی را شکل می دهد که نظریه سیاسی در درون آن شکل می گیرد. برداشت ما از ماهیت بشر مشخص می کند که غایت و هدف نظریه سیاسی واجد چه نوع محتوی و مضمونی باید باشد.

   ارائه کننده این کرسی علمی ترویجی حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمد شجاعیان استادیار گروه علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ناقدان آن حجج الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد نوروزی دانشیار گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و دکتر سیدکاظم سیدباقری استادیار گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دکتر محمدحسین طالبی دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هستند.

   دبیر علمی این کرسی علمی ترویجی دکترمحمد فتحعلی خانی استادیار گروه فلسفه وکلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و فردا سه شنبه 6 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.

آخرین ویرایش۰۵ بهمن ۱۳۹۴

نظر شما :