برگزاری کرسی علمی با عنوان «ارزیابی برنامه دولت در زمینه رفاه و تأمین اجتماعی»

۰۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۵ کد : ۳۱۳۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۷۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و پژوهشکده دین و سیاستگذاری دانشگاه قم کرسی نظریه پردازی با عنوان «ارزیابی برنامه دولت در زمینه رفاه و تأمین اجتماعی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی با نگرش اسلامی» را فردا یک شنبه 2 اسفندماه برگزار می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، براساس این نظریه، تامین اجتماعی، تحکیم خانواده و هدفمندسازی یارانه‌ها سه موضوع مهم و مورد ابتلای کنونی کشور هستند که در بندهای 14 و 41 تا 43 و 45 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ریزی برای حل مشکلات آن ها مورد تاکید قرار گرفته است.

    ملاحظه «لایحه احکام مورد نیاز برنامه ششم» حاکی از عدم ارائه برنامه مناسب در این زمینه است. عدم تدبیر برای توانمندسازی و حمایت از نیازمندان به عنوان لایه زیرین نظام جامع تامین اجتماعی، عدم چاره جویی برای کنترل شکاف روزافزون منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی، عدم اهتمام به ایفای نقش دولت در روزآمدسازی مشارکت های مردمی در تدارک مالی تامین اجتماعی، عدم ارائه برنامه برای تحکیم خانواده و جایگزینی آن با عدالت جنسیتی و عدم استفاده مناسب از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها برای تامین منابع مالی تامین اجتماعی از جمله کاستی های لایحه تقدیمی دولت است که این طرح می کوشد با اتخاذ رویکرد اسلامی، پیشنهادهایی در جهت رفع نقایص موجود در لایحه دولت و بهبود قوانین برنامه ششم ارائه نماید.

   حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیّدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده و حجج الاسلام و المسلمین دکتر علی رضا لشکری استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه  و دانشگاه و دکتر مجید رضایی استادیار گروه اقتصاد دانشگاه مفید به عنوان ناقد در این جلسه حضور دارند.

   همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی کاظمی نجف آبادی استادیار گروه اقتصاد جامعه المصطفی (ص) العالمیه به عنوان مدیر جلسه فوق است.

   کرسی علمی یادشده فردا یک شبنه 2 اسفند از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشکده دین و سیاستگذاری دانشگاه قم به نشانی قم، بلوار الغدیربرگزار می شود.

آخرین ویرایش۰۱ اسفند ۱۳۹۴

نظر شما :