برگزاری جلسه نقد پیش از چاپ کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تأکید بر دیدگاه قرآن»

۱۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۳ کد : ۳۱۳۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۵۹
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جلسه نقد پیش از چاپ کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تأکید بر دیدگاه قرآن» را فردا یک شبنه 16 اسفندماه برگزار می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، کتاب «فلسفه علم و علم دینی؛ با تأکید بر دیدگاه قرآن» تألیف دکترمجید کافی، استادیار و مدیر گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

   وی در این کتاب پس از مقدمه که به کلیات و مفاهیم می پردازد در شش فصل به موضوعات چیستی علم، پارادایم های علمی، معرفت شناسی، پارادایم اسلامی علوم، رویکردهای علم دینی و نظریه پردازی گامی به سوی علم دینی؛ رویکرد تکاملی به تولید علم پرداخته است.

   از این نویسنده آثار دیگری نظیر، نظریه اجتماعی ارتباط در قرآن (1394)، فلسفه نظری تاریخ؛ مفاهیم و نظریه ها (1393)، جامعه شناسی تاریخی (مبانی، مفاهیم و نظریه ها) (1393)، وضعیت سنجی دوره های معرفت افزایی؛ در نگرش اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و... (1393) و تغییرات اجتماعی در اندیشه سیدجمال الدین اسدآبادی(1389) به چاپ و انتشار رسیده است.

   حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان، استادیار گروه جامعه شناسی و دکترسیّدمحمدتقی موّحد ابطحی، محقق گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در جلسه فوق شرکت دارند.

   جلسه یاد شده فردا یک شنبه از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی، قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۳۹۴

نظر شما :