برگزاری کرسی علمی ترویجی «تبیین فلسفی حقوق طبیعی بشر در اسلام»

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۷ کد : ۳۱۴۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۶۷
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون حقوق بشر اسلامی، کرسی علمی ترویجی «تبیین فلسفی حقوق طبیعی بشر در اسلام» را فردا پنج شنبه 20 اسفند برگزار می کند.

به گزارش واحدخبر روابط عمومی، هدف از برگزاری این کرسی علمی ترویجی بررسی و تبیین شیوه استنتاج حقوق طبیعی بشر از قانون طبیعی اسلامی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین طالبی دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انجام می شود.

   هدفمند بودن آفرینش انسان از منظر دین اسلام، محتوای نظریه قانون طبیعی اسلامی، رابطه حقوق طبیعی بشر با قانون طبیعی و ابتنای بایدها بر هست‌ها از جمله محورهای اصلی مورد بحث در این جلسه علمی خواهد بود.

   این که هدف از آفرینش انسان در جهان چیست؟ محتوای نظریه قانون طبیعی اسلامی چیست؟ حقوق طبیعی بشر در مرتبه نباتی نفس کدام است؟ حقوق طبیعی بشر در مرتبه حیوانی نفس کدام است؟ و نهایتاً‌ حقوق طبیعی بشر در مرتبه ناطقه نفس چیست؟ از جمله سئوالاتی است که ارائه کننده سعی می کند در خلال بحث بدان ها پاسخی در خور بدهد.

   دکتر حسین غفاری استاد گروه فلسفه دانشگاه تهران، دکتر رحیم نوبهار دانشیار گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دکتر سیدمحمد قاری سیدفاطمی دانشیار گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی به عنوان ناقد در جلسه فوق شرکت دارند.

   کرسی علمی ترویجی یاد شده فردا پنج شنبه 20 اسفند از ساعت 9 صبح در محل کمیسیون حقوق بشر اسلامی به نشانی : تهران، سیدخندان، ابتدای سهروردی شمالی، کوچه قرقاول  پلاک 2 برگزار  می شود و شرکت در آن برای علاقه مندان آزاد است.

آخرین ویرایش۱۹ اسفند ۱۳۹۴

نظر شما :