برگزاری نشست علمی «راه کارهای کنترل انحرافات اجتماعی از دیدگاه امام علی علیه السلام در نهج البلاغه»

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۲ کد : ۳۱۴۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۲۴
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری بنیاد بین المللی نهج البلاغه نشست علمی «راه کارهای کنترل انحرافات اجتماعی از دیدگاه امام علی علیه السلام در نهج البلاغه» را فردا دوشنبه 23 فرردین ماه برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، هدف از برگزاری این نشست علمی انجام مقایسه و تطبیق دیدگاه پیشوایان دینی بویژه امام علی علیه السلام با نظریه های اندیشمندان غربی در خصوص راه کارهای ارائه شده برای کنترل انحرفات اجتماعی است.

   بیان راه کاره های ارائه شده توسط نظریه پردازان کنتر ل انحرافات اجتماعی، تبیین مبانی اندیشه اسلامی در تحلیل مسائل مختلف، معرفی اجمالی روش به کار رفته در تحلیل مسأله شناخت راه کارهای کنترل انحرافات اجتماعی از دیدگاه نهج البلاغه و معرفی یافته های پژوهش در نهج البلاغه در خصوص مسأله پیش گفته از محورهای اصلی این نشست علمی است که توسط دکتر حفیظ اله فولادی استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

   سئوالاتی نظیر این که از کلام امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، چه راه کارهایی برای کنترل انحرافات اجتماعی استنباط می شود؟ راه کاری های کنترل انحرافات اجتماعی استنباط شده مبتنی بر چه مبانی است؟ راه کارهای استخراج شده دارای چه ابعادی است؟ و برمبنای راه کارهای استخراج شده، مجریان و کارگزاران کنترل انحرافات اجتماعی چه ویژگی هایی باید داشته باشند.؟ از جمله سئوالاتی است که در خلال این نشست علمی بدان ها پاسخ داده خواهد شد.

   دبیر علمی نشست یاد شده حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد داوری استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و این نشست فردا دوشنبه 23 فروردین از ساعت 10.30تا 12.30 در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی نهج البلاغه به نشانی قم، خیابان شهداء، چهارراه شهداء، روبروی مدرسه حجتیه برگزار می شود.

آخرین ویرایش۲۲ فروردین ۱۳۹۵

نظر شما :