برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی

۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۳ کد : ۳۳۵۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۲۸
جلسه نقد و بررسی کتاب سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی با حضور مترجم کتاب روز سه شنبه 9 شهریور ماه در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی برگزار شد.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، معاونت پژوهش و نشر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی در ادامه سلسله نشست های تربیتی خود در هفته جاری به نقد و بررسی کتاب «سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی» با حضور مترجم کتاب، بهروز رفیعی عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پرداخت.

   کتاب سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی در هشت فصل تحریر و تنظیم شده است. فصل یکم درباره تربیت اسلامی است که بر اساس کتاب و سنت پرداخته شده است و در آن تلاش شده است جان مطلب از این دو منبع برگرفته شود و مطالب شرح و بازشکاف تربیت اسلامی باشد، نه تربیت در اسلام. مطالب هفت فصل دیگر درباره سیر تحول آرای تربیتی در تاریخ فرهنگ و تعلیم و تربیت در اسلام است.

   کتاب مزبور برای نخستین بار در سال 1384 توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و منتشر شد و چاپ دوم آن در بهار 1387 با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران روانه بازار نشر شد.

   کتاب سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی در اولین جشنواره کتاب سال خانواده در سال 1386 موفق به کسب رتبه دوم و در دهمین کتاب سال حوزه در سال 1387 به عنوان رتبه اول برگزیده شده است.

آخرین ویرایش۱۱ شهریور ۱۳۹۵

نظر شما :