برگزاری پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی «قانون طبیعی اسلامی»

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۱ کد : ۳۳۵۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۸۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی «قانون طبیعی اسلامی» را در روز دوشنبه 29 شهریور برگزار می نماید.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین طالبی‌ دانشیار فلسفه حقوق و مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بنا دارد در این پیش اجلاسیه ضمن بررسی و تبیین شیوه استنتاج حقوق طبیعی بشر از قانون طبیعی اسلامی به دفاع از نظریات خود در این زمینه بپردازد.

   هدفمند بودن آفرینش انسان از منظر دین اسلام، محتوای نظریه قانون طبیعی اسلامی، رابطه حقوق طبیعی بشر با قانون طبیعی و ابتنای بایدها بر هست‌ها از جمله محورهای اصلی مورد بحث در این جلسه علمی خواهد بود.

   این که هدف از آفرینش انسان در جهان چیست؟ محتوای نظریه قانون طبیعی اسلامی چیست؟ حقوق طبیعی بشر در مرتبه نباتی نفس کدام است؟ حقوق طبیعی بشر در مرتبه حیوانی نفس کدام است؟ و نهایتاً‌ حقوق طبیعی بشر در مرتبه ناطقه نفس چیست؟ از جمله سئوالاتی است که ارائه کننده سعی می کند در خلال بحث بدان ها پاسخی نوین ارائه دهد.

   آیت اله دکتر سیدمصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشتی،‌دکتر حسین کلباسی اشتری، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر محمد محمدرضایی استاد دانشگاه پردیس فارابی به عنوان شورای داوران در این پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی حضور دارند.

   همچنین دکتر حسن مهرنیا، استادیار دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران، دکتر محمود حکمت نیا، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دکتر محمدجواد جاوید، دانشیار دانشگاه تهران به عنوان ناقد در جلسه حضور خواهند داشت و دکتر محمدحسن ضیایی فر رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی هم به عنوان دبیر جلسه می باشد.

   شایان ذکر است پیش اجلاسیه مزبور روز دوشنبه 29 شهریور از ساعت 9 تا 12 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشجو، میدان علوم برگزار می شود.

آخرین ویرایش۲۷ شهریور ۱۳۹۵

نظر شما :