برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه با موضوع « مراتب وجودی قرآن از منظر قرآن و حدیث »

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۹ کد : ۳۳۶۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۱۳
جلسه دفاعیه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با عنوان « مراتب وجودی قرآن از منظر قرآن و حدیث » فردا سه شنبه 26 بهمن برگزار می شود.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، این پایان نامه کاری از حامد شمس دانشجوی کارشناسی ارشد رشته قرآن و حدیث پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به موضوع مراتب وجودی قرآن می پردازد او در چیکده تحقیق خود آورده است: هستی‌شناسی قرآن کریم ازآن‌جهت که قرآن تجلی خاص خداوند متعال و کتاب جاودانه هدایت بشریت است، اهمیت مضاعف دارد. یکی از ابعاد هستی‌شناسی قرآن مراتب وجودی آن است. با توجه به آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام، قرآن حقیقتی ذو مراتب است. این مراتب عبارت‌اند از: ام‌الکتاب، کتاب مکنون و لوح محفوظ، کتاب مبین و کتاب مسطور.

   در این پژوهش سعی شده، اصل ذو مراتب بودن قرآن، تعداد مراتب وجودی و ویژگی هر یک از آن‌ها به‌صورت کتاب‌خانه‌ای و با احصاء و برسی آیات و روایات مربوطه اثبات و تبیین گردد. همچنین در این تحقیق، برخی از لوازم پذیرش ذو مراتب بودن قرآن موردبحث قرارگرفته است، ازجمله، ارتباط مرتبه وجود لفظی با سایر مراتب وجودی قرآن و نیز چگونگی ارتباط اهل‌بیت علیهم السلام و راه ارتباط مفسر، با مراتب وجودی و معنایی قرآن کریم.

   شایان ذکر است جلسه دفاعیه یاد شده فردا سه شنبه 26 بهمن از ساعت 11 در اتاق جلسات شماره دو پژوهشگاه واقع در ساختمان پژوهشکده ها برگزار می شود.

کلید واژه ها: مراتب وجودی قرآن پایان‌نامه

آخرین ویرایش۲۵ بهمن ۱۳۹۵

نظر شما :