بازدید مکتا از کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۱ کد : ۳۵۴۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۵۶
کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه محل دومین جلسه تور علمی کتابخانه گردی کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی به نقل از لیزنا، بر اساس اعلام دبیرخانه مکتا، در دومین برنامه تور کتابخانه گردی مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان (مکتا)، چهارشنبه اول آذر ۱۳۹۶ از ساعت ۹ صبح جمعی از مدیران و کارشناسان کتابخانه‌ها از کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، واقع در شهرک پردیسان قم بازدید داشتند.

معرفی کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و منابع آن :

   در ابتدای این برنامه، ابوالفضل احمدی مدیر کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معرفی پژوهشگاه و کتابخانه آن پرداخت و در ادامه داود اصغرپور رئیس اداره کتابداری کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ویژگی های این کتابخانه اشاره کرد. وی از جمله این ویژگی ها ادغام مخزن کتب فارسی و عربی و لاتین، مخزن باز بودن کتابخانه، بومی کردن برخی رده های کنگره (LC) و محیط و تجهیزات مناسب جهت پژوهش را برشمرد.

   سپس میهمانان بازدیدی از مخزن، سالن های مطالعه و کتابخانه و تجهیزات کتابخانه داشتند.

   در بخش دوم برنامه که کارگاه آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و خدمات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز بود، ابتدا محمدی شجاعی (دبیر مکتا) ضمن خوش آمدگویی از اهداف و برنامه‌‌های پیش بینی شده برای تور کتابخانه گردی گفت و مهمترین هدف این برنامه را آشنایی افراد با کتابخانه‌ های تخصصی سطح استان، انتقال تجربیات، جلوگیری از موازی کاریها و شناخت ویژگیها و منابع خاص کتابخانه های تخصصی استان بیان کرد.

   در ادامه سادات فخر، رئیس کمیته آموزش و پژوهش با بیان برنامه های کمیته آموزش در خصوص بالا بردن سطح علمی کتابداران و ارائه خدمات مطلوب به محققان و دانشجویان بر همکاری بیشتر کتابداران در این نشست ها تاکید نمود.

   سپس محمد ساجدی رئیس اداره اطلاع رسانی و مدارک علمی کتابخانه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اهداف، کارکردها و خدمات مرکز منطقه ای، را بیان نموده واز تجربیات خود در زمینه خدمات این مرکز و چگونگی سرویس دهی های آن نکاتی ارائه کرد.

آخرین ویرایش۰۴ آذر ۱۳۹۶

نظر شما :