انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اسلامی نجف

۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۳ کد : ۳۶۶۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۸۴
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اسلامی نجف امروز سه شنبه 10 مهر در حاشیه پیش نشست اوّل همایش بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام» تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اسلامی نجف

به گزارش گروه همکاری های علمی، به دنبال دعوت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از دکتر هادی التمیمی رئیس دانشکده علوم انسانی و اسلامی دانشگاه اسلامی نجف اشرف به منظور شرکت در پیش نشست همایش بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام)» و ارائه سخنرانی وی در این نشست، دو طرف درباره توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی به رایزنی و گفتگو پرداختند.

   استفاده از اساتید و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و کارگاه های علمی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و تبادل دانشجو از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

   ارائه آموزش های تخصصی به دانشجویان عراقی در حوزه مطالعات علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی و همکاری در ترجمه و انتشار آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زبان عربی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری دوجانبه است.

   همچنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اسلامی نجف توافق کردند پیش نشست دوم این همایش در کشور عراق برگزار شود و گروهی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از دانشگاه نجف و سایر مراکز علمی این کشور دیدار کرده و برای توسعه همکاری ها با همتایان عراقی مذاکره کنند.

   گفتنی است دانشگاه اسلامی نجف اشرف وابسته به وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق در سال 2003 میلادی تأسیس شده است و با هشت گروه علمی آموزشی در سه دانشکده فنی مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی و پزشکی و بیش از 65 هزار فارغ التحصیل در رشته های مختلف از جمله دانشگاه های مهم کشور عراق محسوب می شود.

آخرین ویرایش۱۰ مهر ۱۳۹۷

نظر شما :