دیدار رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۱ کد : ۳۶۶۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۵
دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و هیأتی متشکل از معاونان و مدیران این پژوهشگاه روز شنبه 28 مهر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

   در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین نظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، معاونان پژوهش، آموزش و فناوری و توسعه مدیریت و برخی از مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم حضور داشتند دو طرف بر توسعه همکاری های علمی تأکید کردند.

   همچنین تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منعقد شد.

   بنابر گزارش گروه همکاری های علمی، از اهداف اصلی این تفاهم­ نامه، حرکت به سمت هم ­افزایی علمی تخصصی در سطح ملیو انجام فعالیت­های علمی 

پژوهشی، آموزشی مشترک به منظور همکاری در نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی و مشارکت در ارتقاء کمی و کیفی و تولید آثار فاخر در این عرصه و برنامه ­ریزی و اجرای برنامه­ های بین­ المللی مشترک در حوزه­ های علوم انسانی و اجتماعی در نظر گرفته شد.

   همکاری دو پژوهشگاه در معرفی نیازها و اولویت­ های پژوهشی به یکدیگر، استفاده از توان اساتید یکدیگر در برگزاری مشترك همایش ­ها، نشست ­های علمی، کرسی­ های نظریه پردازی، دوره­ های آموزشی و کارگاه‌ها و همچنین عضویت در شوراها و کمیته­ های تخصصی مرتبط، ارائه مشاوره­ های علمی پژوهشی، حمایت و پشتيباني از پایان­نامه­ های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، مشارکت و همفکری در نقد و بررسى متون و كتب رشته‏ هاى علوم انسانى، همكاري دو طرف در برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط و همسوي داخلی و بین ­المللی و نيز دانشگاه­ های داخل و خارج از کشور به منظور انجام فعاليت‌هاي علمي هدفمند و مشترك و برپايي همايش‌هاي داخلي و بين‌المللي و مشارکت در طراحی قطب­ های علمی تخصصی از مهمترین مفاد همکاری دوجانبه در این سند است.

   همکاری دو پژوهشگاه در ارتقاء محتوای نشریات طرفین و استفاده از دانش و تجربه اعضای هیأت علمی یکدیگر در هیأت تحریریه مجلات از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است. حمایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از ارتقاء سطح پژوهش ها و ارائه آموزش های کاربردی در دو حوزه خانواده و اخلاق و تربیت به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از دیگر محورهای مورد توافق در جلسه مشترک مسئولان دو مرکز بود.

image.aspx?t=bank&n=bazdid%20pajohshgahmotaleat1.JPG

image.aspx?t=bank&n=bazdid%20pajohshgahmotaleat.JPG

آخرین ویرایش۲۹ مهر ۱۳۹۷

نظر شما :