جایگاه ممتاز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۷ کد : ۳۶۸۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۱۱
طبق ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رتبه خود را در میان مؤسسات پژوهشی ایران در حوزه علوم انسانی، ارتقاء داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از سایت ISC پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رتبه خود را در میان دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بخش پژوهشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی ارتقاء داد و در حوزه علوم انسانی به صورت مشترک موفق به کسب رتبه نخست شد.

این ارزیابی که شامل اطلاعات پژوهشی رتبه‌بندی سال 97-96 مربوط به بازه زمانی 2016-2014 و اطلاعات پرسشنامه مربوط به بازه زمانی 1395-1393 می‌باشد و به تازگی از سوی سایت ISC منتشر شده  است، پژوهشگاه به همراه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه هوا فضا. موفق به کسب رتبه نخست شده است. از این چهار مرکز دو مرکز در حوزه علوم انسانی فعالیت دارند.

در این رتبه بندی 30 پژوهشگاه و مؤسسه تحقیقات از سراسر کشور مورد ازرزیابی قرار گرفته اند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام برای کمک به ارتقاء سطح علمی این کشورها فعالیت می‌کند.

آخرین ویرایش۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظر شما :