کتاب نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی منتشر شد

۰۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۴ کد : ۳۶۸۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۲

کتاب نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی- دکتر علی احمد پناهی

کتاب «نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی» بهار سال جاری توسط گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. این کتاب به منظور تبیین نقش ها و وظایف مورد انتظار از زن و مرد در نظام خانواده و اجتماع از چشم انداز آموزه های اسلامی و با رویکردی تربیتی و روان شناختی انجام گرفته است. قرار گرفتن زن و مرد در نقش­های هم تراز و متجانس با ظرفیت های زیستی و روان شناختی آنان، پیامدهای مثبت بسیاری در پی دارد که مهم ترین آن ها حفظ کرامت و منزلت زنان،مصونیت بخشی به زنان،تامین امنیت روانی زن و مرد،بالندگی معنوی و اخلاقی زن و مرد  و استحکام و پایداری خانواده و تحقق رضایت مندی از زندگی است.

دکتر علی احمد پناهی عضو هیات علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب حاضر را در ادامه کتاب «اشتغال زنان با تاکید بر آسیبها و اولویتها» برشمرد که پائیز 97 توسط همین ناشر به چاپ رسیده است. وی همچنین پیش از این کتابی با عنوان «روان شناسی زن و مرد» را با همکاری مسعود جان بزرگی استاد گروه روان شناسی پژوهشگاه تالیف کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی در خصوص وجه تمایز کتاب حاضر با پژوهشهای احتمالی مرتبط خاطرنشان کرد، کتابی که به بررسی و تبیین نقش ها و وظایف مورد انتظار از زن و مرد از چشم انداز اسلامی و با رویکردی تربیتی و روان شناختی، پرداخته باشد در بازار وجود ندارد و این کتاب در نوع خود منحصر به فرد و شامل مباحث مبنایی، راهبردی و اساسی در رابطه با نقش زن و مرد در خانواده و اجتماع است.

 مخاطبان کتاب «نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی» دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مطالعات زنان، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، حوزه علمیه خواهران و برادران، مبلغان دینی، مشاوران خانواده، برنامه­ریزان فرهنگی و اجتماعی، والدین و همسران و همه افرادی که به گونه ای با مباحث مرتبط با زنان و به ویژه نقش­ها و وظایف آنان، سروکار دارند ،می باشند.

در حال حاضر سی صفحه اول این کتاب که در برگیرنده فهرست مطالب، مقدمه و بخشی از متن کتاب است، به طور رایگان از طریق سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قابل دانلود می باشد.

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر هماهنگى و وابستگى نقشها نقش‏هاى جنسیتى کتاب‌های درسی دانلود رایگان پی‌دی‌اف(pdf) کتاب، ۳۰ ص اول کتاب

آخرین ویرایش۰۲ تیر ۱۳۹۸

نظر شما :