آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد ششم) امام خمینی رحمه الله روانه بازار نشر شد

۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۷ کد : ۳۶۹۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۷
به همت گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمه‌الله و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد ششم) امام خمینی رحمه الله منتشر شد.

%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%206%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C.jpgبه گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  کتاب آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن (جلد ششم) امام خمینی رحمه الله که حاصل تلاش حجت الاسلام والمسلمین محمد بهشتی عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه است، روانه بازار نشر شد.

امام خمینی ـ قدس سرّه ـ‌ از مربیان بزرگ، صاحب‌نظر در امر تعلیم و تربیت، و دارای نظام تربیتی دقیق و بدیعی است. این امر البته ناشی از جامعیت شخصیت علمی ایشان و حاصل تأمل و تفکر در قرآن کریم و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.

کتاب حاضر با هدف استخراج و استنباط اندیشه‌های تربیتی امام خمینی(ره) از آثار مختلف ایشان، و تحلیل مبانی، اهداف و زیرساخت‌های اندیشة تربیتی وی براساس الگوی ساحت‌های تربیت نگاشته شده است.

تربیت اعتقادی و عبادی، تربیت اخلاقی و عرفانی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت علمی و عقلی و فنّاورانه و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری از دیدگاه امام خمینی، ساحت‌های مختلفی است که در فصول این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که اندیشه‌های تربیتی امام خمینی(ره) از نظامی منسجم و هماهنگ برخوردار است.

مشخصات این کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس می باشد.

کلید واژه ها: امام خمینی رحمه الله اندیشه‌های تربیتی امام خمینی(ره) تربیت اعتقادی و عبادی تربیت اخلاقی و عرفانی تربیت اجتماعی و سیاسی تربیت علمی و عقلی و فنّاورانه تربیت زیبایی‌شناختی و هنری

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۸

نظر شما :