در پی استقبال دانشجویان و علاقه مندان، چاپ شد

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۸ کد : ۳۶۹۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۶۵۹
نوزدهمین چاپ کتاب اصول فقه کاربردی (جلد اول) در تیراژ بالا روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به استقبال دانشجویان و علاقه مندان رشته حقوق  کتاب اصول فقه کاربردی (جلد اول) در تیراژ چهار هزار نسخه منتشر شد

در این کتاب که به همت حسین قافی عضو هیئت علمی %D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D9%81%D9%82%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C%201.JPG پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگاشته شده است، مباحث اصول فقه،‌ با نگرشي به كاربرد آن در حقوق، به صورتي متقن، ساده و روان همراه نمونه‌هاي حقوقي متعدد بيان مي‌شود. مباحث اين كتاب در دو فصل سامان يافته است؛ فصل اول (كليات و مفاهيم) به معرفي علم فقه و اصول،‌ تاريخچه آن و برخي مباحث مقدماتي مي‌پردازد. فصل دوم (مباحث الفاظ) مباحثي چون وضع و استعمال الفاظ،‌ اوامر،‌ مفاهيم،‌ عام و خاص،‌ مطلق مقيد و... در بردارد. ديگر مباحث اصول فقه، شامل مباحث ادلّه و منابع فقه ‌در جلد دوّم و مباحث اصول عمليه و تعارض ادلّه در جلد سوّم كتاب بررسي خواهد شد. جدا سازي مباحث اصلي و كاربردي‌تر از مباحث عميق و حاشيه‌اي،‌ طرح موضوعات پيشنهادي براي سوق دادن دانشجويان به پژوهش در اصول فقه و منطق حقوق، آوردن چكيده مطلب و طرح خودآزمايي در پايان مباحث از مهم‌ترين ويژگي‌هاي كتاب است كه آن را براي تدريس در دانشگاه مناسب مي‌سازد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه حقوق مباحث اصول فقه معرفی علم فقه و اصول تاریخچه علم فقه و اصول وضع و استعمال الفاظ مفاهیم عام و خاص مطلق مقید حسین قافی اصول فقه کاربردی (جلد دوم) اصول فقه کاربردی (جلد اول) اصول فقه کاربردی (جلد سوم)

آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۳۹۸

نظر شما :