اسرار آیات به روایت ابن‌سینا در اثر منتشره جدید پژوهشگاه بررسی شد

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۰ کد : ۳۶۹۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۴
گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب اسرار آیات به روایت ابن‌سینا را منتشر کرد

%D8%A7%D8%A8%D9%86%20%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به همت حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی شیروانی عضو هئیت علمی گروه فلسفه و کلام کتاب «اسرار آیات به روایت ابن‌سینا» منتشر شد.

اين نوشـتار ترجمه، تبیین و تحلیلی است از نمـط دهم شـرح اشـارات خواجـه نصيرالدين طوسي ـ همراه با نکاتی انتقادی ـ كه با هدف تسهيل خوانش يكي از متون اصلي حكمت اسلامي، براي نخستين بار، با شكل و شيوة حاضر به زبان فارسي نگاشته شده است. مخاطبان اصلي اين اثر، دانشجويان و طلابي هستند كه به فراگيري شرح اشارات اشتغال دارند و مقصود آن بوده است كه آنان را در فهم صحيح مطالب و دقت بيشتر در نكات آن ياري رساند و كمبودهاي احتمالي درس را جبران كند.

جايگاه مهم شرح اشارات خواجه، تأثير چشمگير آن در فلسفة اسلامي و محور درس و بحث بودن آن در حوزه و دانشگاه، همراه با دشواري دستيابي به مقاصد آن در بسياري از موارد، از جملة اموري بوده‌اند كه انگيزة نگارش اين اثر را پديد آورده‌اند.

مشخصات این کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس می باشد.

کلید واژه ها: ابن‌سینا آثار منتشره پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نمـط دهم شـرح اشـارات خواجـه نصیرالدین طوسی فلسفه اسلامی دکتر علی شیروانی گروه فلسفه و کلام

آخرین ویرایش۲۷ آبان ۱۳۹۸

نظر شما :