در بازدید معاون وزیر بر توانمندی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ارائه پاسخ منطقی به چالش ها، ابهامات و سئوالات اجتماعی تاکید شد

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۳ کد : ۳۷۰۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۶
معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری به توانمندی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ارائه پاسخ منطقی به چالش ها، ابهامات و سئوالات اجتماعی، تاکید کرد

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%86%D8%AF%20(2).jpg

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امروز پنج شنبه 28 آذر سال جاری، دکتر مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از غرفه دستاورد های علمی پژوهشگاه در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار بازدید کردند.

  ایشان به توانمندی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ارائه پاسخ منطقی به چالش ها، ابهامات و سئوالات اجتماعی و انتظار جامعه در ارتقا سرمایه اجتماعی اشاره کردند و از اجرای طرح«فعال سازی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار» استقبال نموده و بر لزوم مشاهده و اثربخشی نتایج طرح ها توسط احاد مردم جامعه، تأکید داشتند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در کنار معرفی 35 کتاب منتشر شده سال ۹۸  که عمدتا شامل درسنامه های مقاطع مختلف دانشگاهی، پژوهش های بنیادین و منابع علمی علوم انسانی است، فناوری های جدیدی ارائه کرده است. این فناوری ها که حاصل تبدیل پژوهش به خدمات اجتماعی است نتیجه تغییر رویکرد پژوهشگاه در سالهای اخیر می باشد. در این رویکرد ارائه خدمات اجتماعی مورد نیاز براساس پژوهش های انجام شده توسط گروه های پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  مانند روان شناسی، جامعه شناسی و غیره مد نظر است.

طرح ملی پاکسازی و مقاوم سازی مناطق روستائی هرمزگان از اعتیاد به مواد مخدرو طلاق، مرکز مشاوره تخصصی خانواده، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی مناطق حاشیه نشین در استان قم و طرح مراقبت معنوی از بیماران سرطانی از دستاوردهای حوزه فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%86%D8%AF%20(1).jpg

این نمایشگاه به مدت چهار روز و از سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه تا جمعه ۲۹ آذر ماه،  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران (خیابان سئول) ، سالن های ۵،۶،۷،۲۵ و ۲۷ برگزار می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه انتشارات پژوهشگاه  حوزه و دانشگاه نیز با عرضه بیش از  510 عنوان کتاب دانشگاهی در "هفتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی" سالن ۲۵D غرفه ۶۳ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به کتاب خواهد بود.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دستاوردهای علمی و فناوری خود را در غرفه ۱۰ سالن ۲۷ بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به علاقه مندان ارائه نموده است.

آخرین ویرایش۲۸ آذر ۱۳۹۸

نظر شما :